Στο άρθρο που επισυνάπτω από το b science του in.gr. αναφέρεται ότι η μητροπολιτική περιοχή της Γκρενομπλ της Γαλλίας προσπαθεί από το 2005 να δημιουργήσει πολιτικές για την κλιματική κρίση.
Εν συντομία:
1) Σε όλη την Γκρενόμπλ έχει τεθεί όριο ταχύτητας 30 χιλιομέτρων (μείωση καυσαερίων)
2) Η πόλη διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο τραμ (μείωση κίνησης οχημάτων)
3) Από 2025 κιόλας στην περιοχή θα απαγορευτούν τα οχήματα ντίζελ
4) Ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι χαμηλών ρύπων. Μεγάλο μέρος του κινείται με βιοαέριο
5) Η περιοχή διαθέτει ποδηλατικό δίκτυο περίπου 500 χιλιομέτρων. (βοηθάει η επίπεδη μορφολογία)
6) Η άσφαλτος ξηλώνεται από τους δρόμους και τις θέσεις στάθμευσης και αντικαθίσταται με πορώδες υλικό, που επιτρέπει την απορροή.
7) Στόχος για φέτος όλος ο πληθυσμός της πόλης της Γκρενόμπλ να ανακυκλώνει τα υπολείμματα τροφής ή να τα κάνει κομπόστ.
Αυτές και άλλες αρκετές είναι οι πολιτικές που έχουν εφαρμόσει στη Γαλλική πόλη. (Τα υπόλοιπα πολύ όμορφα, κυρίως τα της κυκλικής οικονομίας μπορείτε να τα διαβάσετε εντός του άρθρου)
Στον τόπο μας που επενδύουμε συνεχώς στο τουριστικό προιόν είμαστε προετοιμασμένοι με κάποιον τρόπο για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής; Είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίζουμε σε όλα τα σημεία της Κεφαλονιάς την έλλειψη νερού; Είμαστε προετοιμασμένοι οι θερμοκρασίες να "χτυπούν 40" τη μεγαλύτερη διάρκεια του καλοκαιριού και να μπορεί το δίκτυο ηλεκτροδότησης να μην καταρέει λόγω της υπερβολικής χρήσης κλιματιστικών, όπως και ότι οι φωτιές θα είναι συχνότερες από ποτέ; Είμαστε προετοιμασμένοι σε 20 χρόνια να μεταφερθεί το ενδιαφέρον για διακοπές σε πιο βόρειες χώρες λόγω της υπερβολικής αστάθειας του καιρού στον τόπο μας; Άλλωστε την τελευταία δεκαετία 3 ή τέσσερις αν δεν κάνω λάθος ισχυρές καταιγίδες χτύπησαν -με κορωνίδα τον Ιανό- τα νησιά μας. Τα φαινόμενα αυτά δεν θα είναι σε λίγα χρόνια ιστορικό γεγονός όπως τώρα καθώς θα συμβαίνουν με μεγάλη συχνότητα.
Πρέπει να συμπεριλάβουμε λοιπόν στην καθημερινή πολιτική μας συζήτηση θέματα που να εμπεριέχουν τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στην τοπική μας κοινωνία (πχ αντιπλημμυρικά έργα, έργα δασοπροστασίας κτλπ, μείωση χρήσης αυτοκινήτων και κατανάλωσης καυσίμων κ.α. ) Δεν γίνεται να βρισκόμαστε πάντοτε πίσω από τις εξελίξεις, πολύ περισσότερο μάλιστα σήμερα, όταν στις ανακοινώσεις για το νέο ΕΣΠΑ οι περιφέρειες και οι δήμοι θα μπορέσουν να ενεργοποιήσουν και να διαχειριστούν κονδύλια που άπτονται θεμάτων της κλιματικής κρίσης και της πράσινης ανάπτυξης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου